Kungsleden AB (publ) utvecklar ett nytt kontorskoncept i Fastigheten Oxelbergen 1:2, Norrköping. Kontorskonceptet för Oxel ”Feel good Working” tar fasta på människan och hens välbefinnande under arbetsdagen. Kontoren är utformade för få till en aktiv och inspirerande arbetsdag, där det är nära till naturen.

Med utgångspunkt från Kungsledens vision om att utveckla attraktiva och hållbara platser som berikar människors arbetsdag, har utvecklingsteamet skapat ett koncept som ger medarbetaren förutsättning att må bra på arbetet. Att regelbundet röra på sig sänker sjukfrånvaron och skapar ett team med friskare och gladare medarbetare.

”Oxel ska inspirera till en aktiv livsstil. Vi vet att en aktiv vardag är så mycket mer än ett träningspass efter jobbet och vi har därför planerat in en naturlig rörelse under arbetsdagen som är genomtänkt i hela fastigheten. Ett exempel är loungen som man behöver gå till. Men det ska vara värt det! Loungen har ett energigivande ljusinsläpp. Det finns massor av härliga platser både för jobb och fikastunder. Sen ska det vara en kaffebar med kaffe som är värt att hämta. Här ska du vilja hänga och träffa andra hyresgäster, dina kollegor eller bara jobba ostört i en inspirerande miljö”, säger Jessica Sjögren, uthyrare på Kungsleden.

För att öka rörelsen i vardagen och minska kostnaderna för dig som företag har vi även valt att lägga bokningsbara sammanträdesrum i en gemensamhetsdel, som ingår i hyran. Dessa ska ha toppmodern AV-utrusning, där allt fungerar från start. Det är här du håller presentationer eller större möten.

Kontoret är beläget runt hörnet från ett av Norrköpings härligaste parker. Detta ger medarbetaren en enkelhet till att faktiskt komma ut på ett ”walk and talk-möte” på
eftermiddagen eller en joggingtur på lunchen i den fantastiska Oxelbergsparken. Att röra på sig en stund på dagen både ökar kreativiteten och ger mer energi.

På framtida Oxel ska du må bra på jobbet. Du ska få energi och glädje. Oxel är ett kontor för det medvetna företaget som vill ligga i framkant, helt enkelt!

Som en första fas uppförs 5900 kvm. Helt enligt Kungsledens hållbarhetsmål kommer byggnaden att bli ”Leed-Certifierad”.

Jessica Sjögren
Uthyrare, Norrköping
jessica.sjogren@kungsleden.se

Lena Bredberg
Uthyrningschef, Kungsleden
lena.bredberg@kungsleden.se

This press release is available in English at www.kungsleden.se/press

Informationen lämnades för offentliggörande den 15 april 2019

Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare som tillhandahåller attraktiva och funktionella lokaler som berikar människors arbetsdag. Vi skapar värde genom att äga, förvalta och utveckla kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i attraktivt belägna kluster där vi även är med och påverkar hela områdets utveckling. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna. Kungsleden är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap.