Kungsleden gör en tilläggsuthyrning om 1 000 kvm till det snabbväxande teknikbolaget Tobii i klustret Danderyd Kontor. Hyresavtalet omfattar efter tilläggsuthyrningen totalt 6 000 kvm i fastigheten Bergudden 8.

Kungsleden AB (publ) har kommit överens med det svenska teknikbolaget Tobii om att hyra ut ytterligare 1 000 kvm i kontorshuset Bergudden 8 i Danderyd Kontor.

Tobii, som är världsledande inom eye-tracking-teknologi, hyr sedan tidigare drygt 5 000 kvm i fastigheten Bergudden 8 och utökar nu ytan till drygt 6 000 kvm för att tillgodose bolagets snabba expansion. Tobii är Kungsledens största kund och hyresgäst i klustret Danderyd Kontor.

”Vi är jätteglada att Tobii väljer att fortsätta sin imponerande expansionsresa hos oss i Danderyd Kontor. Vår klusterstrategi har än en gång visar sig framgångsrik när det gäller att på ett snabbt och smidigt sätt möta våra hyresgästers förändrade behov. Vi kan behålla Tobii som hyresgäst och de kan fortsätta att växa utan störande moment i sin verksamhet”, säger Fredrik Lindén, uthyrare på Kungsleden.

”För oss är det oerhört viktigt att ha tillgängliga och flexibla lokaler utifrån verksamhetens och medarbetarnas behov. Danderyd Kontor möter våra önskemål på ett tillfredsställande sätt och därför är det glädjande att vi tillsammans med Kungsleden snabbt kunnat hitta en bra lösning”, säger Sara Hyléen, kommunikationsdirektör på Tobii.

Foto: Bergudden 8

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Lindén, uthyrare Kungsleden | 08-503 052 47 | fredrik.linden@kungsleden.se

www.kungsleden.se

This press release is available in English at www.kungsleden.se/press

Informationen lämnades för offentliggörande den 6/7 2016 kl. 07.00

Kungsledens affärsidé är att äga, förvalta och förädla kommersiella fastigheter i tillväxtregioner i Sverige och leverera attraktiv totalavkastning. Fokus på värdeskapande sker genom att tillgodose kunders lokalbehov genom att förvalta, förädla och utveckla fastigheter samt optimera bolagets fastighetsportfölj. Kungsleden är noterad på NASDAQ Stockholm sedan 1999.