Kungsleden tecknar nya hyresavtal i Danderyd Kontor och visar fördelarna med klusterstrategin. Under juni har även ett nytt hyresavtal tecknats med Mama Mia i Kungsledens kommande kontorfastighet på Västra Kungsholmen, dit Kungsleden flyttar sitt nya huvudkontor i höst.

Kungsleden AB (publ) har nyligen hyrt ut över 2 000 kvm på Vendevägen 87 i Danderyd norr om Stockholm. Bland hyresgästerna märks På i Stockholm AB som hyr 843 kvm och E3K/E2N som hyr 897 kvm. Båda hyresgästerna flyttar från mindre lokaler i Kungsledens bestånd i Danderyd Kontor.

”Vi är väldigt glada att återigen kunna hjälpa våra kunder att hitta nya lokaler när deras behov ändras. Detta blir den fjärde lokalen som På i Stockholm flyttar till inom Danderyd Kontor och är därmed ett tydligt exempel på styrkan i vår klusterstrategi”, säger Fredrik Lindén, uthyrare på Kungsleden.

Även Mama Mia, Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning, har tecknat ett sjuårigt hyresavtal om 700 kvm i fastigheten Lustgården 12 på Västra Kungsholmen. Tillsammans med Mama Mia genomför Kungsleden anpassningar av lokalerna från kontor till vårdverksamhet. Etableringen är Mama Mias sjätte i Stockholmsområdet.

”Det är glädjande att få välkomna Mama Mia som hyresgäst hos Kungsleden. Mama Mia blir ett viktigt inslag i stadsdelen Stadshagen som håller på att utvecklas till en ny pärla i Stockholms innerstad. Att de dessutom blir grannar med oss när vi flyttar in i samma fastighet i september känns extra roligt”, säger Suzanne Nobel, uthyrare på Kungsleden.

"Stadshagen är ett område som vuxit med både bostäder och arbetsplatser och det känns väldigt roligt att Mama Mia och To Care nu kan flytta in i ljusa och luftiga lokaler på Warfvinges väg för att erbjuda alla i området en närhet till både mödravård, barnhälsovård och vårdcentral", säger Eva Laurin, vd Mama Mia.

Foto: Lustgården 12

För mer information vänligen kontakta:

Fredrik Lindén, uthyrare | 08-503 052 47 | fredrik.linden@kungsleden.se
Suzanne Nobel, uthyrare | 08-503 052 48 | suzanne.nobel@kungsleden.se
Sven Stork, regionchef Stockholm | 08-503 052 06 | sven.stork@kungsleden.se

www.kungsleden.se

This press release is available in English at www.kungsleden.se/press

Informationen lämnades för offentliggörande den 22/6 2015 kl. 10.00.

Kungsledens affärsidé är att äga, förvalta och förädla kommersiella fastigheter i tillväxtregioner i Sverige och leverera attraktiv totalavkastning. Fokus på värdeskapande sker genom att tillgodose kunders lokalbehov genom att förvalta, förädla och utveckla fastigheter samt optimera bolagets fastighetsportfölj. Kungsleden är noterad på NASDAQ Stockholm sedan 1999.