Kungsleden hyr ut 854 kvm till HiQ i Mimer 5 i Västerås

Kungsleden, ett dotterbolag till Castellum, hyr ut 854 kvm till HiQ i Mimer 5 i Västerås. Avtalet löper under 5 år och tillträde till lokalen sker 15 februari.

”Vi välkomnar HiQ till vårt citykluster i Västerås. Vi anpassar lokalen till det moderna sättet att arbeta, det vill säga mer ytor för umgänge samt flera rum för digitala möten”, säger Mats Eriksson, Regionchef Mälardalen, på Kungsleden.

Fastigheten Mimer 5 är belägen i ett attraktivt centralt läge i Västerås med närhet till både tåg- och busstation samt goda möjligheter till parkering.

”Efter förvärvet av Headlight såg vi ett behov av en ny lokal som kunde möjliggöra vår expansion lokalt. Med vårt mål om att positionera oss som det ledande tech-konsultbolaget i norra Europa ser vi en fantastiskt bra möjlighet i att ha vårt kontor i ett kluster med många andra spännande företag”, säger Anders Nilsson, Head of Region East Sweden & VP på HiQ.

HiQ tillträder lokalen 15 februari och avtalet löper under 5 år. Uthyrningsgraden i Mimer 5 är nu 95 procent.

För mer information, vänligen kontakta:

Mats Eriksson, Regionchef Mälardalen, Kungsleden, 070 588 79 99, mats.eriksson@kungsleden.se

Linda Morén, Kommunikation- och marknadsansvarig region Mälardalen, Kungsleden, 076 20 66 780, linda.moren@kungsleden.se

Anna Trane, Kommunikationschef, Kungsleden, 0708 84 74 69, anna.trane@kungsleden.se