Pressmeddelande18 november 2021

Kungsleden prisas för ny visuell identitet

Kungsleden prisas för sin nya visuella identitet. Vår digitala årsredovisning vann nyligen guld i Svenska Designpriset där även logotyp och visuell identitet var nominerade. Nu uppmärksammas den digitala årsredovisningen igen med en silvermedalj i prestigefyllda Publishingpriset. Kungsledens tryckta årsredovisning var bland finalisterna.

Det är otroligt glädjande att vårt dedikerade arbete att lyfta Kungsledens varumärke till att spegla vår vision om att utveckla attraktiva och hållbara platser där människor inspireras genom en ny visuell identitet prisas”, säger Anna Trane, kommunikationschef på Kungsleden.

Igår presenterades vinnarna av det ansedda Publishingpriset, Sveriges största kommunikationstävling. Kungsleden vann silver för sin digitala års- och hållbarhetsredovisning 2020, som var ett av de första uttagen av den nya visuella identiteten. Kungsledens tryckta års- och hållbarhetsredovisning var en av finalisterna.

Kungsleden har under hösten uppmärksammats för sin visuella identitet som lanserades i början av året med välkommande färger och en handskriven signatur från en stolt värd. I tävlingen Svenska Designpriset var Kungsleden nominerad i hela tre kategorier: grafisk identitet, logotyp och digital årsredovisning, och stod till slut som vinnare med sin digitala års- och hållbarhetsredovisning 2020. Svenska Designpriset har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation.

Kungsleden har samarbetat med de fristående kreatörerna Lotta Dolling och Jesper Hellzén för att ta fram den visuella identiteten och med kommunikationsbyrån Narva för års- och hållbarhetsredovisningen.

Du hittar vår digitala års- och hållbarhetsredovisning här:
https://arsredovisning.kungsleden.se

För mer information, vänligen kontakta:
Anna Trane, Kommunikationschef, Kungsleden, 0708 84 74 69, anna.trane@kungsleden.se 

Kungsleden är människor som skapar platser och upplevelser för människor. Genom att förvalta och utveckla attraktiva och hållbara platser ser vi till att människor får ett bättre och mer inspirerande arbetsliv. Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare med fokus på kommersiella fastigheter i svenska tillväxtregioner. Per den 30 september 2021 ägde vi 207 fastigheter med ett sammanlagt bokfört värde på 43 182 Mkr. Kungsleden (KLED) är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kungsleden.se

Presskontakt

Anna Trane

Kommunikationschef

Tel: 08-503 052 20
Mejla mig