Kungsleden hyr ut 601 kvm i kontorskonceptet Oxel i Norrköping

Kungsleden, ett dotterbolag till Castellum, hyr ut 601 kvm till Mericon Engineering AB i kontorskonceptet Oxel i Norrköping. Avtalet löper under 5 år och inflytt beräknas till augusti 2022.

”Vi fortsätter att fylla på med hyresgäster i vårt fina kontorskoncept Oxel i Norrköping. Det känns roligt att till sommaren få välkomna Mericon Engineering in i lokalen som vi kommer att anpassa efter deras verksamhet”, säger Tommy Svärd, Marknadsområdeschef på Kungsleden.

Kontorskonceptet Oxel vill inspirera till en aktiv vardag med närhet till både citykärnan och enkelheten att kunna ta ett walk and talk-möte eller en löptur i parken precis utanför dörren. Här finns gemensamma utrymmen som bjuder in till nätverkande, allt från en grönskande uteplats till lounge, kaffebar och konferensrum.

”Oxel passar utmärkt för oss med både läget, enkelheten med parkering och att vi får vara med och påverka utformningen av lokalen. Vi har dessutom fått hjälp med vårt lokalbehov i Linköping samt en tillfällig lösning i Norrköping tills vi får flytta in i Oxel så det känns tryggt för oss att göra den här förändringen”, säger Mats Adell, VD på Mericon.

Oxel har en total uthyrningsbar yta om 5900 kvm och nu är huset 43 procent uthyrt. För den som är intresserad finns ännu lokaler kvar. Mer om projektet finns på Oxels hemsida https://www.kungsleden.se/oxelmeeting .

För mer information, vänligen kontakta:

Mats Eriksson, Regionchef Mälardalen, Kungsleden, 070 588 79 99, mats.eriksson@kungsleden.se

Linda Morén, Kommunikation- och marknadsansvarig region Mälardalen, Kungsleden, 076 20 66 780, linda.moren@kungsleden.se

Anna Trane, Kommunikationschef, Kungsleden, 0708 84 74 69, anna.trane@kungsleden.se

Kungsleden är människor som skapar platser och upplevelser för människor. Genom att förvalta och utveckla attraktiva och hållbara platser ser vi till att människor får ett bättre och mer inspirerande arbetsliv. Kungsleden är en långsiktig fastighetsägare med fokus på kommersiella fastigheter i svenska tillväxtregioner. Per den 30 september 2021 ägde vi 207 fastigheter med ett sammanlagt bokfört värde på 43 182 Mkr Kungsleden är sedan november 2021 ett dotterbolag till Castellum.