Hanna Brandström utsedd till årets HR-Direktör

Hanna Brandström är utsedd till årets HR-Direktör vid Universums Employer Branding Awards. Universum lyfter fram arbetsgivare och individer som ligger främst vad gäller employer branding gentemot talanger runt om i Sverige.

”Det känns fantastiskt roligt att vårt arbete gentemot nuvarande och potentiella medarbetare lyfts fram och hyllas vid Universums Employer Branding Awards. Kungsledens starka värderingar och vårt arbete inom hållbarhet ger positiva resultat för såväl människor, företagskultur som för vår planet,” säger Hanna Brandström, chef för People and Culture på Kungsleden.

Motiveringen lyder: ”Man kan ta priset om man jobbar så ihärdigt och modigt med de stora frågorna som årets pristagare gör. Frågor som handlar om hållbarhet, verksamhetens existensberättigande och högre syfte. För som arbetsgivare måste man vara bäst FÖR planeten och inte bara bäst i världen. Årets pristagare skapar det medvetandet internt och ser till att sprida de goda berättelserna med hjälp av medarbetarna. De goda berättelserna om verksamhetens varför och hur man ska hjälpa till att ta planeten till önskat läge

Årets vinnare tänker nytt och vågar visa vägen för ett lyckat Employer Branding-arbete som ska attrahera framtidens medarbetare framhåller Universum.