Kungsleden AB (publ) har tecknat ett hyresavtal med Sveriges ledande installationskonsult Incoord om 2 568 kvadratmeter kontorsyta i fastigheten Trekanten 5 i klustret Danderyd Kontor.

Danderyd Kontor ligger strax norr om centrala Stockholm, precis bredvid E18 och i direkt anslutning till gallerian Mörby Centrum. Gallerian byggs för närvarande om för att bli dubbelt så stor och kommer att byta namn till Danderyd Centrum. Med tunnelbana, Roslagsbanan, buss eller bil når man Stockholm city på 10-15 minuter.

”Vi sökte en lokal nära Mörby Centrum men ville inte bli påverkade av ombyggnaderna som pågår där. Kungsleden kunde erbjuda precis det vi behövde – en flexibel fastighet med bra läge och service i huset”, säger Tore Strandgård, vd på Incoord, som arbetar med att skapa inomhusklimat där människor kan bo och verka med bästa möjliga livskvalitet. Fastighetens höga miljöprofil var också en viktig faktor för Incoord då de är ett företag med stark miljömission.

”Danderyd Kontor är ett mycket eftertraktat kluster och vi är glada att kunna hälsa Incoord välkomna som hyresgäst hos oss”, säger Sven Stork, regionchef Stockholm på Kungsleden.

Hyreskontraktets längd är fyra år och tillträde är den 1 april 2017.

För mer information vänligen kontakta:
Sven Stork, regionchef Stockholm Kungsleden | 08-503 052 06 | sven.stork@kungsleden.se

This press release is available in English at www.kungsleden.se/press

Informationen lämnades för offentliggörande den 19/10 2016 kl. 06.50

Kungsleden äger, förvaltar och utvecklar kontor och andra kommersiella fastigheter i Stockholm och Sveriges övriga tillväxtregioner. Vi skapar värde genom att tillhandahålla attraktiva och funktionella lokaler i rätt läge och till rätt pris. En stor del av våra fastigheter ligger samlade i kluster som berikar människors arbetsdag. Kungsledens mål är att leverera attraktiv totalavkastning på våra fastigheter och till aktieägarna.