Pressmeddelande 2009-11-10

Kungsleden AB (publ) lanserar idag webbplatsen lokalamöjligheter.se. Den nya sajten är en mötesplats för alla som är intresserade av nya idéer för sin verksamhet och sina lokaler. På lokalamöjligheter.se presenterar och diskuterar Kungsleden lägen, lokaler och lösningar som hjälper företag att tackla dagens affärsutmaningar. Men det är inte bara Kungsleden som är avsändare till materialet. Besökare på sajten har möjlighet att göra sin röst hörd genom att kommentera artiklar, själva skriva om ett fastighetsrelaterat behov eller ge tips och råd till någon annan. På mötesplatsen finns det även rum för nöje. Först ut är en fototävling där bästa bidraget på en smart lösning i en lokal vinner en digital systemkamera värd cirka 15 000 kronor. Och här är det besökarna som genom att rösta på bidragen utser finalisterna. Webbplatsen lanseras under hösten med hjälp av en rikstäckande annonskampanj i dags- och affärspress samt på webben. ”Syftet med lokalamöjligheter.se är att hitta nya vägar att föra dialog med våra hyresgäster med målsättningen att skapa bättre affärsutsikter för både oss och våra kunder. Kampanjen som helhet är ett sätt att tydliggöra hur vi särskiljer oss i fastighetsbranschen och vad vi menar med möjligheternas fastighetsbolag,” säger Cecilia Gannedahl, kommunikationsdirektör på Kungsleden. Informationen är sådan som Kungsleden AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 10/11 kl 09.00 2009.